Your Cart

Stappen voor het maken van een effectieve promotiefilm

Wil jij graag een promotievideo laten maken over je bedrijf, product of een nieuwe gadget? Dan is het tijd om dit plan uit te werken. Een promotievideo is een uitstekende manier om meer producten te verkopen, nieuwe klanten te werven en meer naamsbekendheid te creëren. De combinatie van beeld en geluid houdt de aandacht van de kijker een stuk beter vast dan wanneer ze een lange lap tekst moeten lezen. Wij leggen je in dit artikel graag uit hoe je een promotievideo kan laten maken.

Een promotievideo laten maken doe je zo

Door een promotievideo te laten maken, introduceer je jouw bedrijf, producten of diensten aan potentiële klanten. Het doel achter de promotievideo is om iemand enthousiast te maken over een idee, product of dienst. De bewegende beelden, de behind the scenes shots en de voice-over van de eigenaar of werknemer zorgen er allemaal voor dat een klant voelt alsof ze het bedrijf al op een dieper niveau kennen. Hierdoor is de stap om contact op te nemen of de service in te huren een stuk laagdrempeliger. Een promotievideo straalt vertrouwen en zelfverzekerdheid uit, maar het heeft alleen het gewenste resultaat wanneer het eindresultaat er professioneel uitziet.

Het voorbereiden

Voordat jij een promotievideo gaat maken, is het belangrijk dat je zelf zorgt voor een goede voorbereiding. Je moet onthouden dat een promotievideo kort is, het liefst tussen de 1 of 2 minuten. Is het langer? Dan is de kans groot dat de kijker gaandeweg afhaakt en dus belangrijke informatie of de call to action mist. Zorg dat je duidelijk voor ogen hebt wat je uit de promotievideo wilt halen. Kijk eens op promotiefilm.nl voor meer inspiratie over de mogelijke doelen.

Het produceren

Om een promotiefilm te laten maken, schakel je een professioneel filmbedrijf in. Deze hebben alle apparatuur bij de hand en weten exact wat er nodig is om een overtuigend verhaal in beeld te brengen. Hoe een productiedag voor een promotievideo eruitziet hangt deels af van het type video dat jij wilt maken. Ben jij een constructiebedrijf? Dan is het bijvoorbeeld slim om video’s te hebben van jouw team dat aan het werk is op een bouwproject, maar ook van de eigenaren die met klanten op het kantoor het project bespreken. Heb jij een product wat je graag wilt promoten? Dan moet er wellicht meer een voorbedachte set worden opgezet.

Tips voor het overbrengen van een overtuigend verhaal

Wil jij een goede promotievideo laten maken? Dan moet je een goed en overtuigend verhaal hebben. Ondanks dat je een duidelijke boodschap hebt, wil je zorgen dat je de kijker meeneemt in dit verhaal. Zorg dus voor een sterk begin, een inspirerend midden en een impactvol einde.

Het belang van goede kwaliteit

Wanneer jij een promotievideo wilt laten maken, dan is kwaliteit echt een punt wat voorop staat. Je wilt dat de video goede audio heeft die niet kraakt, je wilt dat de beeldkwaliteit van topniveau is en dat de shots er inspirerend uitzien. Neem bijvoorbeeld eens een kijkje op promotionfilm.nl om te kijken wat er allemaal mogelijk is. Op promotionfilm.nl zie je bijvoorbeeld ook wat de nabewerking kan doen voor een video. In de nabewerking wordt ervoor gezorgd dat alle hoofdstukken en losse beelden samen worden gebracht en een duidelijk verhaal vertellen. Door een expert in te huren om de promotievideo te laten maken heb jij de zekerheid dat jouw promotievideo het beste eindresultaat gaat bereiken.